نشست رفع موانع تولید جهت تسهیل شرایط برای  تسریع  عملیات اجرایی کارخانه آلومینیوم جنوب

 

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی لامرد، به منظور رفع موانع جهت استمرار فعالیت و بهره برداری از طرح آلومینیوم در منطقه ویژه اقتصادی لامرد، جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان لامرد باحضور مهندس رحمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در سالن جلسات کارخانه آلومینیوم جنوب  واقع در منطقه ویژه اقتصادی لامرد برگزار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس ضمن اشاره به  تدابیر اتخاذ شده از سوی دولت و همچنین مسئولان اجرایی استان در پیگیری پروژه های اولویت دار نیمه تمام،  گفت:  بر همین مبنا 23 پروژه تعیین و  مقرر شده است  در چارچوب  اقتصاد مقاومتی در استان منطبق بر سند پیشران توسعه فارس به صورت مستمر تا حصول نتیجه  رصد شود که کارخانه  در شرف افتتاح آلومینیوم جنوب در منطقه ویژه اقتصادی لامرد از جمله این طرحهاست .

رحمانی خاطرنشان کرد: امیدواریم با هماهنگی و حمایت تمامی دستگاههای اجرایی استان، مسئولان صنعتی و تلاشهای که برای تکمیل این طرح بزرگ در منطقه ویژه اقتصادی لامرد صورت گرفته است، هرچه سریعتر شاهد افتتاح  این طرح  همزمان با حضور رییس مجترم جمهوری در استان فارس باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، در ادامه افتتاح این طرح را یکی از افتخارات و دستاوردهای بزرگ نظام و دولت تدبیر و امید دانست و ابراز امیدواری کرد بهره برداری از فاز نخست کارخانه آلومینیوم جنوب سبب افزایش ظرفیت تولید آلومینیوم در کشور می شود و به پویایی استان  منجر شود.

در این نشست دکتر فدایی دولت مجری طرح صنایع انرژی بر لامرد و پارسیان و مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد ضمن ارائه گزارش از پیگیریهای صورت گرفته در تکمیل زیرساختها و موانع پیش رو گفت: مدیریت و کارشناسان این منطقه،  اقدامات زیر بنایی از جمله اجرای عملیات هات تپ گاز که منجر به افزایش ظرفیت گاز در این منطقه استراتژیک شد را با رعایت تمامی اصول فنی و مهندسی و بدون خطر به سرانجام رساند و تا روزهای آینده گاز وارد مدار تولید مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب شود.

وی  رفع موانع تولید را از  مهم ترین اهداف این مجموعه توصیف کرد و افزود: تلاش شده است که با استفاده از تمامی ظرفیتها، تعهدات این منطقه در قبال صنایع با دقت و نظارت کامل انجام شود  و همه تجهیزات در این راستا بسیج شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس  نیزضمن  تبیین اقدامات انجام شده  گفت:: افزون بر 1200 نفر  با افتتاح این طرح مشغول بکار می شوند و 300 هزار تن شمش آلومینیوم باکیفیت در فاز نخست تولید خواهد شد که در حال حاضر در بخش اول حدود 100 هزار تن آن وارد مدار تولید می شود.

ایزدی اضافه کرد: آلومینیوم جنوب از طرح های کلیدی در این خطه از جنوب کشور  است که با فعال شدن صنایع پایین دست مرتبط می‌توان گفت نقش بسزایی در جلوگیری از خام فروشی، افزایش صادرات و تولید در کشور ایفا می کند و مهم تر از آن نقش ویژه ای در محرومیت زدایی دارد.

در ادامه این جلسه سید محسن علوی نماینده مردم شهرستانهای لامرد و مُهر در مجلس شورای اسلامی از پیگیری مسئولان استانی در رفع موانع پیش رو تشکر قدردانی کرد و گفت:  پروژه‌های متعددی مراحل نهایی خود را طی می‌کنند که در سفر ریاست جمهور به بهره برداری خواهند رسید.

وی خاطرنشان کرد: طرح های  استحصال اتان شهرستان مُهر ، کارخانه آلومینیوم جنوب ، تونل شهید باقری ، پل های عرشه فلزی مسیر مهر-دارالمیزان،  بیمارستان جدید لامرد، بخش ام آر آی بیمارستان لامرد،  مجموعه ورزشی منطقه عملیاتی پارسیان، ترمینال جدید فرودگاه لامرد از جمله طرح هایی هستند که نقش ویژه ای در توسعه این منطقه دارند و در این دوره تلاش های زیادی برای تکمیل آنها صورت گرفت و امیدواریم با تامین اعتبار و رفع موانع پیش رو شاهد افتتاح طرح ها در سفر ریاست جمهوری باشیم.

در ابتدای این نشست نیز حسین شبانی نژاد فرماندار لامرد ضمن تشکر از مدیران استانی و استانداری فارس در تسهیل و رفع موانع واحدهای تولیدی، گفت: اولین مصوبه سند پیشران توسعه که توسط وزیر محترم کشور ابلاغ شده ، مربوط به کارخانه آلومینیوم جنوب می باشد  که سبب تحولی شگرف در جنوب کشور و نقش ویژه ای در محرومیت زدایی دارد.

وی از مدیران منطقه ویژه اقتصادی لامرد و همچنین مدیران اجرایی، مهندسان و کارگران مستقر در این منطقه مهم اقتصادی که تلاش کردند تا زیرساختهای لازم برای بهره برداری از کارخانه آلومینیوم جنوب فراهم شود، تشکر کرد و گفت: گشایش اسناد اعتباری (ال سی) پروژه آلومینیوم جنوب از دستاوردهای برجام است که با تلاش خدمتگزاران دولت تدبیر و امید و پیگیری ویژه وزیر اطلاعات و نماینده این حوزه انتخابیه انجام گرفت و تمرکز بر استقرار صنایع پایین دست از اهداف آتی می باشد که مدیران بخش های مختلف باید پیگیری نمایند تا همچنان شاهد توسعه این منطقه صنایع انرژی بر در جنوب کشور باشیم.

شایان ذکر است در این نشست مدیرکل گمرکات استان فارس، مدیرعامل شهرکهای صنعتی فارس، معاون برق منطقه ای فارس، رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت  فارس و جمعی از مسئولان صنعتی و استانی حضور داشتند.