راهنمای سرمایه گذاری

کلیات روند سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی لامرد به شرح زیر است:

1-ارائه  درخواست از سوی سرمایه گذار به منطقه ویژه اقتصادی.

2-بررسی درخواست از سوی منطقه ویژه و در صورت مطابقت با طرح جامع منطقه ویژه، مکاتبه با سرمایه گذار برای دریافت اطلاعات تکمیلی طرح مدنظر.

3-پس از ارسال اطلاعات تکمیلی از سوی سرمایه‌گذار، طرح توجیهی و اطلاعات تکمیلی توسط واحد سرمایه‌گذاری بررسی می‌شود و سپس در کمیته واگذاری زمین موضوع بررسی شده و پس از تایید برای جانمایی زمین به مشاور ارجاع می‌شود.

4-ارسال نقشه جانمایی زمین و نیز تاییدیه FS و مدارک تکمیلی از سوی مشاور به منطقه ویژه.

5-ارجاع مستندات به واحد حقوقی برای  عقد قرارداد با سرمایه گذار.

6-پس از کارشناسی زمین و تنظیم قرارداد و پرداخت پیش قسط، قرارداد در سیستم ثبت و به متقاضی ابلاغ می‌شود.

7-پس از ابلاغ قرارداد، زمین طی صورتجلسه ای به سرمایه‌گذار واگذار می‌شود.

(از سوی مدیریت منطقه ویژه اقتصادی، مجوز تاسیس برای طرح‌های تولیدی و برای طرح‌های خدماتی نیز مجوز فعالیت صادر می‌شود که دریافت این مجوز برای پیشبرد امور اداری و پیگیری‌های مورد نیاز ضرورت دارد.)

8- پس از ابلاغ قرارداد، سرمایه‌گذار حدود شش ماه باید اقدام به تجهیز کارگاه و فعالیتش را آغاز کند که در این فرصت، زیرساخت‌های مورد نیاز پس از بررسی و مطابق برنامه زمانبندی، تامین می‌شود.