اشتیاق هیات  سرمایه گذاری چینی برای مشارکت در طرح های منطقه ویژه اقتصادی لامرد

هیات سرمایه گذار چینی در آستانه بهره برداری از مجتمع آلومینیوم جنوب، ضمن حضور در منطقه ویژه اقتصادی لامرد تمایل خود را برای سرمایه گذاری مجدد سرمایه گذاران این کشور در سایت صنایع انرژی بر لامرد اعلام داشتند.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی لامرد در جریان بازدید از این منطقه، این هیات وجود جذابیت و مزایای اقتصادی را از جمله محاسن منطقه ویژه اقتصادی لامردبرشمردند که می تواند عامل مهمی در اقناع سرمایه گذاران خارجی برای مشارکت در طرح های پیش بینی شده در این کانون صنعتی محسوب شود.

مدیر سایت منطقه ویژه اقتصادی لامرد در نشست با این هیات سرمایه گذاری به تشریح امکانات موجود زیر بنایی نظیر آب، برق ، گاز، جاده های دسترسی و همچنین دسترسی به معادن متنوع و غنی ، محورهای مواصلاتی،بنادر تخصصی و برخورداری از نیروی انسانی کارآمد و متخصص پرداخت.

حسین آزاد، تجربه مشارکت در احداث مجتمع آلومینیوم جنوب را موفقیت آمیز و انگیزه بخش برای سایر متقاضیان سرمایه گذاری کشور چین در منطقه ویژه اقتصادی لامرد بر شمرد و از آمادگی مجموعه متبوعش برای هر نوع همکاری در این خصوص سخن گفت.

بر پایه این گزارش هیات سرمایه گذاری چینی متشکل از کارشناسان و مدیر بخش سرمایه گذاری این شر کت که متقاضی فعالیت در زمینه تولید فروسیلیس می باشد ، مقرر شد ، ادامه مذاکرات و اتخاذ تصمیمات برای نهایی شدن برنامه مشارکت و سرمایه گذاری در تهران انجام پذیرد.

منطقه ویژه اقتصادی لامرد در جنوب استان فارس به عنوان بزرگترین قطب صنعتی، معدنی و صنایع انرژی بر، مهیای سرمایه گذاری خرد و کلان است و از ابتدای سال جاری تاکنون هیات های سرمایه گذاری داخلی و خارجی از جمله از کشورهای پاکستان، حوزه جنوبی خلیج فارس و کشور چین از این منطقه بازدید کردند و تعدادی از متقاضیان در حال تکمیل و عقد قرارداد واگذاری زمین برای تجهیز کارگاه و شروع فعالیت می باشند.