استاندار فارس: منطقه ویژه اقتصادی لامرد منشا تحول عظیم صنعتی در این استان می شود

 

استاندار فارس گفت: منطقه ویژه اقتصادی لامرد در جنوب این استان از چنان ظرفیت بالایی برخوردار است که با اطمینان می توان گفت این منطقه و صنایع مستقر در آن منشا تحول  چشمگیری در زمینه جهش صنعتی در استان فارس می شود.

به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی لامرد دکتر” عنایت اله رحیمی” که این سخنان را در جلسه مشترک ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در شیراز عنوان می کرد، افزود: در جنوب فارس انقلاب شگرف صنعتی در حال رقم خوردن است و با راه اندازی کارخانه آلومینیوم لامرد تحولی عظیم در صنعت فارس رقم خواهد خورد و این امر آغاز تحولی بنیادین برای توسعه صنعتی و ایجاد اشتغال پایدار در استان می باشد.

وی اضافه کرد: همه دستگاههای اجرایی موظفند برای تحقق این موضوع و رفع موانع موجود در مسیر تقویت زیر ساخت ها و همچنین همکاری همه جانبه با متقاضیان سرمایه گذاری  در صنایع مختلف نهایت همکاری را داشته باشند.

استاندار فارس با ابراز خرسندی از دستاوردهای صنعتی در جنوب این استان و با تقدیر از دست اندرکاران تصریح کرد: در جنوب فارس که اخیرا مورد بازدید قرار گرفت، پتانسیل‌های بالفعل و بالقوه زیادی وجود دارد که مطمئنا با این سفر و تدوین سند پیشران توسعه فارس این ظرفیت‌ها بیشتر شناسایی و می‌توان از آن‌ها بهره کافی را برد.

دکتر رحیمی خاطر نشان کرد: مجموعه های بالادستی نظیر  سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران برای  تحقق اهداف در راستای بهره برداری صحیح و صیانتی از معادن و همچنین ایجاد زیر ساخت ها برای ترغیب سرمایه گذاران در زنجیره صنایع پایین دست همکاری خوبی داشته اند و امید است این روند با شدت بیشتری ادامه یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع وزیر کشور نیز در این نشست ضمن تاکید بر نقش استان فارس در توسعه همه جانبه  و تحقق اقتصاد مقاومتی از تهیه و تدوین 215 بند در سند توسعه این استان خبر داد.